2023-11-13

The Untitled Books // C. J. Archer

Författare: C. J. Archer
Serie: The Glass Library #3
Antal sidor: 282
Utgiven: CJ Archer (5 september 2023)
Format: e-bok Kindle (57,98 kr den 27/8-23 förbeställning)
Mitt omdöme: ★★★☆☆

Read What You Own #2

Beskrivning:
When a set of bound manuscripts written on magician-made paper is brought to the Glass Library, Sylvia and the professor send the owner away. After all, the library collects books about magic, not containing it.

But the murder of the bookbinder who bound them sees the books returned to the library, along with Gabe in his role as consultant for Scotland Yard. When his investigation uncovers a link to Sylvia’s past, they’re even more determined to find the murderer. But they’re not the only ones searching for answers. Someone has gone to great lengths to find the truth behind the binding of the books.

The hunt for the killer leads them to dark corners of London and unscrupulous players with much to gain by owning the collection. It also leads to the discovery of long-buried secrets, and staggering revelations that shed light on Sylvia’s past.

Mina tankar:
Jag fattar inte varför bokbeskrivningen alltid säger att undersökningen hittar länkar till Sylvias förflutna, för det gör det inte. Just den storyn står nästintill kvar på samma ställe som i bok ett i serien. Archers böcker är långdragna men inte tråkiga. Handlingen växer fram långsamt men att påstå annat i blurben gör mig irriterad..

Jag tycker om alla karaktärerna i boken. De är skrivna så att det är svårt att ogilla dom. Till och med skurkarna är lagomt otrevliga. Archer skriver lättsamma böcker som är perfekta att läsa som mellanböcker för att rensa hjärnan. Den här gången var det nästan för lätt att se motivet bakom mordet. Det nämns under en utfrågning av en butiksägare och jag gissade redan där att där har vi lösningen på problemet. Frågan som återstod då var egentligen bara vem som utförde det. I sin enkelhet är det här en väldigt bra serie som jag verkligen har fäst mig vid. Nästa bok kommer ut i mars nästa år.

Titlar i serien:
The Librarian of Crooked Lane #1
The Medici Manuscript #2
The Untitled Books #3
The Dead Letter Delivery #4 (kommer ut 5/3-2024) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar