2023-11-19

Murder On The SS Rosa // Lee Strauss

Författare: Lee Strauss 
Serie: A Ginger Gold Mystery #1
Antal sidor: 168
Utgiven: La Plume Press (2017)
Format: e-bok Kindle (0 kr den 14/11-2023)
Mitt omdöme: ★★☆☆☆

Read What You Own #6

Beskrivning:
It's 1923 and war widow fashionista Ginger Gold (a former British Secret Service Agent) makes a cross-Atlantic journey from Boston to London, England with her lovable Boston terrier and good friend, Nurse Higgins. When the ship's captain is found dead in a most intriguing fashion, Ginger is only too happy to lend her assistance to the handsome Chief Inspector Basil Reed. Wearing her Italian T-strap shoes and pretty cloche hat she must outwit the killer before she finds herself in a deadly pickle!

Mina tankar:
Boken, rättare sagt novellen, är okej, Den är inte speciellt spännande utan ganska torr. Det tog en evighet innan mordet skedde och jag började snegla mot sidantalet för att kolla när det hela skulle sluta. Det är för mycket beskrivningar av kläder och smink. Själva utredningen är försumbar och ytlig. Upplösningen bara var där helt plötsligt. Den eventuella romansen mellan Ginger och Basil är helt onödig tycker jag. Kan de inte bara få bli jäkligt goda vänner som löser brott tillsammans istället. Språket försökte efterlikna slumslang hos en del karaktärer. Det fungerade inte riktigt. Det hade räckt med vetskapen om att storyn utspelar sig på 1920-talet. Tidsperioden trycks upp i ansiktet på läsaren via alla beskrivningar av saker som är tidstypiska. Jag funderade ett tag på att läsa bok två för att få en bättre uppfattning om serien, men flera recensioner med samma tankar jag har i denna bok får mig att tveka. Har jag inget annat att läsa, vilket inte är troligt, kanske jag läser bok två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar