2023-11-25

Bewitching Blend och Enchanting Blend // Kennedy Layne

Serie: Paramour Bay Mystery #2 och #3
Uppläsare: Hollie Jackson
Längd: 5h 15min resp. 5h 10min
Utgiven: Tantor Audio (2019)
Omdöme: ★★★★☆ / ★★☆☆☆
Mina tankar:
Uppläsaren har inte samma forcerande tempo i bok 2 och 3 vilket jag uppskattar. Böckerna är fortfarande lagomt lekfulla men jag känner att intresset inte riktigt finns där längre. Jag fick nyligen reda på att serien mer eller mindre är ett plagiat på en annan (mer?) känd serie. Tyvärr verkar detta vara vanligt förkommande bland de självpublicerande författarna på Amazon. Efter att till exempel Legends & Lattes blev en hit dröjde det inte länge förrän kopiorna dök upp. Det lönar sig att läsa recensionerna för att få reda på sådant, men tyvärr missade jag det för denna serie. Jag ångrar inte att jag lyssnat men nu finns varken intresset eller viljan att stödja författaren genom att köpa e-böckerna/ljudböckerna.

Det var tredje boken, Enchanting Blend, som blev avgörande för att DNF-a serien. Ravens mormor blev i sin ungdom misstänkt för att ha mördat en man på tillfälligt besök i staden. Hela boken går åt till att Raven suktar efter sheriffen och springer omkring på vaxmuséet bland utställningarna och ställer till oreda i jakten på sanningen. Handlingen är ganska lam, men jag fick iallafall reda på hur Ted kom att bo i staden. Men det räcker så för jag har tröttnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar