2023-11-03

Den sista djävulen att dö // Richard Osman


Serie: Torsdagsmordsklubben #4
Uppläsare: Cecilia Nilsson
Längd: 11h 31min
Mitt omdöme: ★★★★☆

Beskrivning:
Det är annandag jul och ett farligt paket smugglas utmed den brittiska kusten. När paketet råkar försvinna utbryter kaos. Antalet döda ökar oroväckande, bland annat en person som är nära knuten till våra kära pensionärer i Torsdagsmordklubben. Den till synes oknäckbara gåtan måste lösas innan någon i klubben riskerar sitt liv.

Torsdagsmordklubben tycks stå inför sin mest dödsföraktande motståndare hittills. Tiden rinner ut och en mördare är på väg mot Coopers Chase. Har turen slutligen vänt för vännerna i Torsdagsmordklubben? Och vem blir den sista djävulen att dö?

Mina tankar:
Jag har sett fram emot den här boken och jag blev inte besviken. Nu blev det ljudbok den här gången, men när ekonomin tillåter vill jag köpa den till min samling. Det händer mycket precis som det brukar i och kring Coopers Chase. I sedvanlig ordning tar gänget oförskräckt på sig att reda ut problemet. Det är inte bara deckardelen som gör den här serien så bra. Det är karaktärerna och vad som händer i deras liv som är den stora behållningen för mig. Boken har en hel del humor, men jag fick tårar i ögonen också för det blev väldigt sorgligt. Vill inte dra någon spoiler så jag lämnar det vid det. Har du inte läst något ur serien än så uppmanar jag dig att genast plocka upp första boken och sen kommer du att vara fast du med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar