2022-07-31

Sammanfattning: Juli 2022

 

Jag har visst läst mer än vad jag trodde under juli. Vanligtvis gör värmen att koncentrationen sviker, men så icke i år tydligen. Däremot var flera av böckerna mindre bra. Sånt är bokläsarlivet ibland.

  • A Study in Stone (Michael Campling) - tyckte jag inte riktigt om. Har recenserat så följ länken om det är intressant.
  • Döden går på visning (Anders de la Motte) - hittade jag i pocketstället inne i mataffären. Som om jag inte har nog med böcker hemma. Har dock ingen lust att fortsätta med serien för den kändes som en dussindeckare.
  • Crossed by Death (ACF Bookens) - ännu en serie som jag inte är intresserad av att fortsätta. För mycket fokus på småbarnslivet som ensamstående. Klicka på länken för mina åsikter om boken.
  • Det susar i säven (Kenneth Grahame) - en klassiker jag inte läst sen jag var barn. Har ett svagt minne av att ha sett den som serie i något barnprogram som liten.
  • Spy x Family (Tatsuya Endo) - andra boken i manga serien med samma namn. Jag har bestämt mig för att sluta köpa manga fysiskt för att istället läsa dom digitalt istället.
  • Juniper & Thorn (Ava Reid) - ett impulsköp till min Kindle eftersom beskrivningen lockade. Berättelsen är jättebra men sättet den är skriven på drog ner betyget till 2 stjärnor av 5. Jag tror också att det var ett misstag att läsa ut den på en och samma dag. Kanske hade boken behövt läsas i kortare etapper för att komma helt till sin rätt.
  • Harry Potter och de vises sten (JK Rowling) - omläsning för min del. Minns inte hur många gånger som jag läst den här boken. 
  • The Splendid City (Karen Heuler) - denna bok hörde jag talas om på Booktube och föll för beskrivningen. Boken är uppdelad i tre delar. Första delen älskade jag. Mittendelen var så tröttsam att jag började bläddra förbi massor av sidor för att komma till tredje och avslutande delen. Synd, för det är en rätt kort bok på 275 sidor. Slutet var typ...okej.
Totalt lästa: 9 st
Kindle: 3 st
Kobo: 2 st
Fysiska böcker: 4 st

Det verkar som om att läsa väldigt varierat gör att min läsning flyter på rätt bra. Att flera av böckerna var hyfsat korta gjorde sitt med. Tyvärr verkar jag välja bort mina fysiska böcker i förmån för att läsa e-böcker. Jag ska dyka djupare ner i det ämnet i ett kommande inlägg tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar