2022-08-01

Läsplanering: Augusti 2022


Jag ger inte upp mina försök att planera min läsning lite grann. Dessa böcker kanske blir lästa under augusti:

  • My Lady Jane (Cynthia Hand & Brodi Ashton & Jodi Meadows) - började jag läsa som e-bok men blev så förtjust i den att det blev ett inköp av fysisk bok. Det är en humoristisk version av en historisk händelse.
  • All About Evie (Cathy Lamb) - också en nyupptäckt bok. Handlar om en kvinna som får uppenbarelser. Hon gör ett DNA-test och upptäcker familjehemligheter.
  • The Accidental Medium (Tracy Whitwell) - köpte jag nyligen efter att ha hört talas om den hos en booktuber jag följer. Ska handla om en fd skådis som upptäcker att hon är ett medium och löser brott.
  • Spin the Dawn (Elizabeth Lim) - har stått ett bra tag i hyllan nu. Omslaget är väldigt vackert och jag väntade med att köpa den till denna utgåva blev tillgänglig. Den är påbörjad och jag gillar vad jag läst hittills.
  • Pestens tid (Stephen King) - har jag hållit på med ett tag. Det är inte för att den är dålig utan för att jag blir så himla nedstämd under läsningen. Kanske är det lite för nära inpå vår verkliga epidemi att läsa om hur jordens befolkning nästintill decimeras. Så jag läser korta bitar i taget och kommer till sista sidan vad det lider.
  • The Legend of Black Jack (AR Witham) - har författaren själv gett ut. Jag har hört mycket bra om den och en fristående bok utan fortsättning säger jag inte nej till. Boken handlar om Jack som är väldigt intelligent och som tidigt blir föräldralös. När han fyller fjorton blir han kidnappad av monster till en annan sfär. Monstren vill att han ska rädda ett liv där med hjälp av sin intelligens. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar