2022-07-04

Crossed by Death ⎜A. C. F. Bookens

Titel:
 Crossed by Death
Författare: A. C. F. Bookens
Serie: Stitches in Crime #1
Genre: Mysdeckare
Antal sidor: 220
Format: e-bok (Kindle)
Utgiven: 2021
Förlag: Shadowstone Books

Beskrivning:
Salvaging from historic buildings isn’t supposed to require reporting a murder. When salvage expert and historian Paisley Sutton crawls into an abandoned store with a house attached, she certainly isn’t expecting to find a body on site. But soon, her discovery sends Paisley on an expedition through history that links this murder to the one that led the previous owners to abandon the building in the first place. And someone doesn’t want her to salvage this story from the wreckage. Can Paisley preserve herself and her young son while also uncovering the stories that matter most?

Mina tankar:
Det här är ännu en e-bok jag hittade på Amazon i jakt på något kort och lättläst. Den handlar om Paisley, ensamstående mamma till en tvååring, som under ett av sina uppdrag hittar liket av en kvinna. 

Jag är som sagt tveksam till Amazon´s gratisböcker, men den här var faktiskt rätt hyfsat bra. Mysteriet i sig var bra och det var lätt att gilla karaktärerna. Till och med den spirande romansen mellan Paisley och sheriffen var helt okej att läsa om. Däremot tyckte jag att för mycket fokus lades på livet med sonen. Det hade räckt med antydningar för de flesta av oss fattar att det inte är enkelt med småbarn. Personligen blev jag så less att när dessa partier dök upp så hoppade jag helt enkelt över dom för att komma vidare i handlingen. Detta drog ner mitt helhetsintryck från tre stjärnor till två.

Crossed by Death är ingen dålig bok i sig, men är man inte intresserad av livet som ensamstående småbarnsförälder ska man nog välja något annat att läsa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar