2022-06-30

Sammanfattning: Juni 2022

 

Jag har äntligen kommit igång med läsningen igen. Även om jag börjat gilla ljudböcker så är det själva läsningen som är min grej. I vanlig ordning är det Agatha Christie´s böcker jag lyssnar på medan jag gör annat. 

Under juni har jag varit som uppslukad av att läsa Stephen King. Jag har börjat läsa hans böcker i publiceringsordning med undantag för Årstider. Jag blev rekommenderad att börja med att läsa denna som en introduktion till King. Anledningen till att jag läser i denna ordning är att karaktärer från de äldre böckerna återkommer i de senare. Det verkar vara Stephen Kings grej att bjuda på sk easter eggs. Hur som helst gillar jag skrivstilen som i mitt tycke är rakt och okomplicerat. Jag vet inte om jag läser precis allt han har skrivit. Cujo är jag väldigt tveksam till. Mest för att det ska handla om en galen hund. 

I dagslägen uppgår min King-samling till 34 st fysiska böcker. Det är dock bara två av dom som jag har betalat fullt pris för. De flesta har jag samlat på mig på bokreor och Tradera. Just Stephen King verkar vara lätt att få tag på begagnat. Några har jag hittat hos Kupan (Röda Korsets Secondhand) för 15 kr styck. Jag försöker att i första hand hitta böckerna på svenska vilket inte är det allra lättaste. De försvinner från marknaden väldigt fort verkar det som. Jag har koncentrerat mig på att få tag på de allra nyaste titlarna innan även de försvinner för gott.

Jag har även läst första samlingsvolymen av Neil Gaimans The Sandman

Totalt lästa: 7 st

  • Ljudböcker: 1 st
  • Pocket: 3 st
  • Häftad: 1 st
  • Kartongage: 2 st

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar