2022-06-08

Mid-Year Book Freakout Tag - 2022

Nu är det helt plötsligt den tiden på året igen. Kan ni fatta att halva året redan har gått! Jag har märkt att den här taggen börjat dyka upp på Booktube, men jag gör den i bloggformat istället.


  1. Best book you´ve read so far in 2022?

Den bästa bok jag läst hittills är nog Särling av E-L Neander. 

  1. Best sequel you´ve read so far in 2022?

Det är Herre på täppan av Olséni & Hansen. Det är fjärde delen i serien om Ester Karlsson med K. Jag lyssnade på den som ljudbok och uppläsaren gjorde ett helt enastående jobb med att ge liv till alla karaktärerna.

  1. New release your haven´t read yet, but want to.

Ordinary Monsters av JM MIro.

  1. Most anticipated release for the second half of the year?

Nej, i år finns det ingen bok som jag direkt störtlängtar efter. 

  1. Biggest disappointment?

Jag har inte läst någon bok som jag blivit besviken på. Visserligen har jag lag några åt sidan, men det är mest för att jag läst den vid fel tillfälle där huvudet inte var med.

  1. Biggest surprise?

Det är Red Palace av June Hur. 

  1. Favorite new author (debut or new to you)?

Chris R Underwood och Stephen KIng.

  1. Newest fictional crush?

Nope, ingen alls tyvärr.

  1. Newest favorite character?

Det är helt klart Viv i boken Legends & Lattes av Travis Baldree

  1. Book that made you cry?

Nej, hittills i år har ingen bok fått mig att gråta.

  1. Book that made you happy?

Jag säger Herre på täppan här med. Pensionärerna är verkligen experter på att hamna i knipa. Dessutom är papegojan Roland väldigt rolig i den här boken.

  1. Most beautiful book you´ve bought so far this year?

Jag har köpt många vackra böcker men den som tar förstaplats är Kirke av Madeline Miller. Inget rysch pysch, utan enkel design i fina färger med guldinslag i författarnamnet. 

  1. What books do you need to read by the end of the year?

Jag vill fortsätta läsa Stephen Kings böcker. Börja med Robin Hobb, Bernard Cornwell....listan är hur lång som helst. Eftersom jag är humörläsare så blir det ändå som vill i slutänden. Däremot är min helt nya inriktning att läsa nyutgivna böcker så snart som möjligt. Jag behöver inga fler nygamla serier som står och väntar i bokhyllan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar