2022-08-02

MIna lästa böcker

Jag har nyss förverkligat min idé att ställa de böcker jag läst i en egen hylla, och ja, det ser inte mycket ut för världen. Nu har jag ju röjt ut en hel hylla i samband med flytten, men det är en bråkdel av allt jag läst sen min läslust kom tillbaka 2018-19. . 



Totalt har jag läst 96 st böcker på min Kindle sen jag köpte den 2018 (i bokserier visas bara första boken i bild men med en siffra i kanten). På min Kobo har jag läst totalt 13 st böcker sen inköpet i våras. Så nej, antalet böcker i min bokhylla plus antalet lästa e-böcker överensstämmer inte med antalet jag har läst totalt. Slutsatsen är att min utrensning vid flytten nog var ganska effektiv trots allt. Det slår mig hur pass mycket jag läser på min Kindle och Kobo. Det känns som jag behöver ta och läsa mer ur det som finns i mina bokhyllor ett tag framöver. 

Frågan är nu om jag i framtiden ska satsa på att köpa nyutgivna böcker som e-bok istället för fysiska bok? Fördelarna med e-böcker är många, men det jag tycker mest om är att man har tillgång till böckerna på ett par sekunder samt att de oftast är billigare än fysiska böcker. Jag älskar att ha böcker omkring mig. Trots det har jag nog kommit till en gräns där jag måste börja välja med eftertanke. Det fungerar inte med hur många bokhyllor som helst. Väggarna räcker inte till tyvärr. Inte pengarna heller för den delen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar