2024-01-07

Hjärtats bokhandel // Veronica Henry

E-bok: 326 sidor / Utgiven: Printz (2019)

★★☆☆☆


Nightingale Books är drömmen för alla bokälskare: en liten, personlig bokhandel som ligger placerad mitt på huvudgatan i en idyllisk, brittisk by. Men ägaren Emilia har fastnat i sorgen efter sin fars bortgång, och nu vill hon bara sälja bokhandeln hon ärvt. Problemet är att stamkunderna har blivit som en familj för Emilia. Där finns bland annat godsägarinnan Sarah, som haft bokhandeln som sin fristad så länge hon kan minnas. Karlakarlen Jackson, som efter ett brustet äktenskap kämpar för att få träffa sin son. Och restaurangägarinnan Thomasina, som nyss förälskat sig i en man på kokboksavdelningen. Finns det hopp till andra chanser inom Nightingale Books väggar? 

Jag köpte den här e-boken redan förra året men har aldrig kommit till skott att läsa den. Det är en fin berättelse om Emilia och hennes väg ut i livet efter pappans bortgång. Feelgood hör inte till de genrer jag brukar läsa. Emellanåt hittar jag titlar som verkligen är bra. Denna snuddar vid gränsen. Den är inte sockersöt så att man vill kräkas, men allt är i vanlig ordning alltför tillrättalagt. Jag har nu provat läsa Veronica Henry och jag låter mig nöja vid det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar