2024-01-10

Brottsplats Luleå // Peo Rask

Serie: Kommissarie Marklund #1 / Ljudbok: 1h 33min / Uppläsare: Sebastian Karlsson / Utgiven: Saga Egmont (2021)

★★☆☆☆


Sommaren har kommit till Luleå. Solen är uppe nästan dygnet runt och kommissarie Marklund hoppas löga sig igenom de varma månaderna och bara göra sånt han gillar. Som att kolla på fotboll och skriva noveller. Men icke. De blodtörstiga norrlänningarna vill annat. Tre mord som sker på kort tid tvingar Marklund bort från skrivbordet. Mellan utredningarna funderar kommissarien på hur man på ett intressant sätt skildrar en stad som Luleå med papper och penna... kanske skulle deckarformen passa väl?

Ville lyssna för att den utspelar sig hemma i Luleå. Började rätt bra men blev rätt tråkig. Mina öron kopplade ifrån och jag uppfattade aldrig om man fick veta vem mördaren var eller varför morden utfördes. Måste lyssna om halva boken, men jag har ingen större lust så jag kommer inte fortsätta med serien.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar