2023-05-02

Döden på Château des Livres - Katarina Bivald

Författare: Katarina Bivald
Serie: Berit Gardner #2
Antal sidor: 416
Format: inbunden
Förlag: Bokförlaget Forum
Utgiven: 4 april 2023
Utläst: 1 maj 2023
Mitt omdöme: ★★★★

Beskrivning:
Berit är i Frankrike för att undervisa på en skrivarkurs, men allt ställs på ända när kursens stjärna, en bästsäljande författare, mördas mitt framför ögonen på henne. Kommissarie Roche vid Lyonpolisen får händerna fulla med tjugo blivande författare som misstänkta. Inte nog med att alla är vana vid att hitta på saker, de ser också hela polisutredningen som en fantastisk möjlighet att göra research. I ren desperation ber hon Berit Gardner om hjälp. Allt förvärras när ett andra mord begås, men de får förstärkning av poliskommissarie Ahmed som råkar vara på semester i trakten. Och den här gången är det personligt för Berit.

Mina tankar:
Detta är andra boken i serien och jag tycker mycket om det jag har läst. Jag kan inte säga så mycket mer än att handlingen flyter på mycket bra. Till och med bättre än i första boken. Personligen har jag fått bättre grepp om vem Berit är. Under läsningen funderade jag på vem som var mördaren men hade helt fel. Jag längtar redan efter nästa bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar