2023-12-15

R. I. P.

Jag kommer att sluta använda Marias bokhylla vid årsskiftet. Anledningen är mitt bristande intresse för att skriva om alla böcker jag har läst. Tanken bakom bloggen var att den skulle bli min läsdagbok, men den utvecklades till ett ställe att skriva dåliga recensioner i. Ja, jag har lagt upp massor av innehåll på sistone. Det har varit långt ifrån roligt att hålla på och det har gått på automatik. Jag kommer att fortsätta fylla i min lista över lästa böcker 2023 för att få ett avslut på året och sen fortsätta här i nya bloggen. Jag kommer säkert att vilja skriva om vad jag läser, men jag vill inte recensera så det blir kanske månatliga eller veckovisa sammanfattningar av något slag istället. 

Det jag har saknat med bloggandet är resten av livet. Läsa böcker är mitt största intresse men jag känner att det behövs utrymme till att göra annat för att inte tappa lusten. Jag funderar på att ta en dag i veckan då jag gör något helt annat. Till exempel har jag helt kommit bort från fotografering med mobilen. Jag vill gärna komma igång med det igen. 

Att börja om på ny kula den 1 januari 2024 känns bra. Nytt år och nya tag. Nyårslöftena skiter jag i som vanligt.

Jag återuppstår här:

https://monologgen.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar