2023-09-08

The Lost Bookshop - Evie Woods

Författare: Evie Woods
Antal sidor: 444
Format: ebok (Kindle)
Förlag: One More Chapter
Utgiven: 2023-06-22
Utläst: 7 september 2023
Mitt omdöme: ★★★★

Beskrivning:

"For too long, Opaline, Martha and Henry have been the side characters in their own lives. But when a vanishing bookshop casts its spell, these three unsuspecting strangers will discover that their own stories are every bit extraordinary as the ones found in the pages of their beloved books.

And by unlocking the secrets of the shelves, they find themselves transported to a world of wonder....where nothing is as it seems."


Mina tankar:
Jag läser nog för mycket fantasy, för jag gick in i den här boken med ledning av titeln i tron att det var det. När en hel bokhandel försvinner så ligger det magi bakom, eller hur? Nu visade det sig att detta är en historisk roman med magiska inslag. Det tog inte länge att fastna för karaktärerna. Familjehistorierna var helt perfekta samtidigt som de rev upp en massa känslor. Det är inte ofta jag av en slump hittar en bok som jag inte kan lägga ifrån mig. Jag läste till klockan två på natten för den är så bra. Jag vill läsa fler sådana här böcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar